Про комплексну оцінку
Для того, щоб виявити наявність особливих освітніх потреб у особи фахівцям ІРЦ необхідно провести комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. Що для цього потрібно зробити? Читайте далі!
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами проводить директор ІРЦ, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини;
- індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (у разі інвалідності)
У разі, коли особа з
особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до
заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень особи.
У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
ІРЦ може проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов'язково погоджується з керівником відповідного навчального закладу, закладу охорони здоров'я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов'язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями Центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці Центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.
Участь батьків (одного
з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами у проведенні комплексної оцінки є
обов'язковою.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров'я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням)